Umami Ristorante (Andria)

Posted on Apr 11 2014 by Simona Giacobbi

Umami - interno

Menu
Three attractively priced tasting menus. Two/three dishes (meat and fish) to choose from for appetizer, first and second course. Local ingredients.
Food
Visually well presented dishes, with ingredients from the Apulian tradition, well balanced and revisited in a modern key.
Wine selection
Good selection of wines from Puglia and from other Italian regions. Average prices, but some wines are a bit overcharged.
Location
Easy to reach, just outside the city of Andria, in an old farmhouse. Nice outdoor patio for warmer months. Disabled access. Supervised parking. Hall for events and meetings.
Ambience
Elegant, clean and scented, adequate distance between tables. The utmost attention is paid to every detail. Staff is very friendly, polite and professional. Suitable not only for a couple looking for a romantic dinner but also for families and groups. Given the type of exclusive and classy cuisine presented, we would have expected a more cozy place.
The bill
Average bill for a restaurant of this level. For a full meal (from appetizer to dessert), you can spend more than 50 euros per person, wine not included.

UMAMI RISTORANTE
Via Trani, 103
76123 Andria
Tel. (+39) 0883.261.201
Mob. (+39) 393.547.8180 – (+39) 328.566.7445
www.umamiristorante.it
Closed on Sunday evening and Tuesday

Giornalista professionista, laurea in lingue e letterature straniere e un master in Social Communication. Piacentina d’origine, pugliese d’adozione dal 2012, cresciuta a tortelli e gnocco fritto, impara a cucinare in Canada, a Toronto, dove ha vissuto sei anni e dove ha lavorato per il quotidiano italiano Corriere Canadese. Oltreoceano scopre una diversità culinaria etnica senza confini. Da allora la sua vita cambia. Cucina e ristoranti diventano luoghi interscambiabili di idee, progetti, tradizioni e passioni. Ama assaporare, provare, gustare. E fare foto. Conduce su Telenorba e TgNorba24 la trasmissione “I colori della nostra terra”, un programma che parla di ruralità, agroalimentare ed eccellenze enogastronomiche della Puglia. Inventrice della Pizza Pioggia servita, insieme alla Pizza Puglia Mon Amour, nel menu di una pizzeria di Cisternino, ha collaborato con I Love Italian Food e il Cucchiaio d’Argento ed è spesso chiamata a far parte di giurie di eventi a carattere enogastronomico e di concorsi legati al mondo della pizza. Recensisce pizzerie per guide cartacee e online. Nel 2011 crea Pasta Loves Me, un blog che parla di lei, di pasta, food e lifestyle. È fondatrice e responsabile di Puglia Mon Amour, un’avventura che vive con gli occhi curiosi di turista e l’entusiasmo di un’innamorata per una terra che regala ogni giorno emozioni, genuinità e solarità. Ha la pizza napoletana nel cuore e tutto quello che rende felice il suo palato. E vive con una certezza: la pizza non le spezzerà mai il cuore.

Like us on Facebook
on Facebook

Follow me on Twitter
Follow @simonagiacobbi on Twitter
Add me on Google+
on Google+