Apulian cuisine wins a Chinese chef contest

Posted on Jun 4 2014 by Simona Giacobbi
|
Categorized as
Uncategorized
2890
Tagged as

fotovincitori

The Apulian cuisine is appreciated all over the world and this is already known. But the proof is the victory of three Apulian chef in the Greatest Chef China, a Chinese contest in very similar to Masterchef. The Michelin starred lady chef Maria Cicorella (Pashà restaurant, Conversano), chef Lucio Mele from Manfredonia (Sale Grosso in Bologna) and Nicola Savino from Conversano (Savì restaurant) have won the contest finale that took place at Boscolo in Milan.

Here are the dishes of the team captained by Maria Cicorella: mashed beans with fondant red onion and monkfish wrapped in bacon; roulade with stracciatella with coppa of Martina Franca, tempura anchovies and balsamic vinegar; barley soup, mussels and razor clams; roasted sea bream with fennel puree, pickled artichokes and almond oil; panzerotto stuffed with smoked cheese, candied tomatoes and fennel pesto and pineapple ravioli stuffed with ricotta and coffee granita.

The moment of glory was accompanied by a lot of emotion, a hint of emotion and a huge applause. All deserved.

Giornalista professionista, laurea in lingue e letterature straniere e un master in Social Communication. Piacentina d’origine, pugliese d’adozione dal 2012, cresciuta a tortelli e gnocco fritto, impara a cucinare in Canada, a Toronto, dove ha vissuto sei anni e dove ha lavorato per il quotidiano italiano Corriere Canadese. Oltreoceano scopre una diversità culinaria etnica senza confini. Da allora la sua vita cambia. Cucina e ristoranti diventano luoghi interscambiabili di idee, progetti, tradizioni e passioni. Ama assaporare, provare, gustare. E fare foto. Conduce su Telenorba e TgNorba24 la trasmissione “I colori della nostra terra”, un programma che parla di ruralità, agroalimentare ed eccellenze enogastronomiche della Puglia. Ha collaborato con I Love Italian Food e il Cucchiaio d’Argento ed è spesso chiamata a far parte di giurie di eventi a carattere enogastronomico e di concorsi legati al mondo della pizza. Recensisce pizzerie per guide cartacee e online. Nel 2011 crea Pasta Loves Me, un blog che parla di lei, di pasta, food e lifestyle. È fondatrice e responsabile di Puglia Mon Amour, un’avventura che vive con gli occhi curiosi di turista e l’entusiasmo di un’innamorata per una terra che regala ogni giorno emozioni, genuinità e solarità. Ha la pizza napoletana nel cuore e tutto quello che rende felice il suo palato. E vive con una certezza: la pizza non le spezzerà mai il cuore.

Like us on Facebook
on Facebook

Follow me on Twitter
Follow @simonagiacobbi on Twitter
Add me on Google+
on Google+