Light eggplant mozzarella tower

Posted on Jul 7 2014 by Simona Giacobbi

IMG_5952.jpg

Serves 2
1 eggplant
tomato sauce q.b.
coarse salt
basil
1 mozzarella from Andria
evo oil

Cut the eggplant into slices, possibly all of the same thickness. Put them in a colander and sprinkle with coarse salt so that they lose their bitter liquid.
Meanwhile slice the mozzarella and, if necessary, let it drain in another colander.
After 30 minutes, wipe the eggplant slices using kitchen paper and grill them.
Once ready, you can proceed with the small towers until you have exhausted the slices (it depends on the size of the eggplant). Place the first slice on a baking sheet covered with parchment paper. The base must obviously be the biggest slice you have available. Add a tablespoon of tomato sauce. Add a slice of mozzarella and a basil leaf. Do this until you finish all the eggplant slices. Season with 2 teaspoons of evo oil on your two towers. Bake in a preheated oven at 180°C/350°F for about 10-15 minutes or when you see the slice of mozzarella melting above the tower.

Source: food blog Pasta Loves Me

Giornalista professionista, laurea in lingue e letterature straniere e un master in Social Communication. Piacentina d’origine, pugliese d’adozione dal 2012, cresciuta a tortelli e gnocco fritto, impara a cucinare in Canada, a Toronto, dove ha vissuto sei anni e dove ha lavorato per il quotidiano italiano Corriere Canadese. Oltreoceano scopre una diversità culinaria etnica senza confini. Da allora la sua vita cambia. Cucina e ristoranti diventano luoghi interscambiabili di idee, progetti, tradizioni e passioni. Ama assaporare, provare, gustare. E fare foto. Conduce su Telenorba e TgNorba24 la trasmissione “I colori della nostra terra”, un programma che parla di ruralità, agroalimentare ed eccellenze enogastronomiche della Puglia. Ha collaborato con I Love Italian Food e il Cucchiaio d’Argento ed è spesso chiamata a far parte di giurie di eventi a carattere enogastronomico e di concorsi legati al mondo della pizza. Recensisce pizzerie per guide cartacee e online. Nel 2011 crea Pasta Loves Me, un blog che parla di lei, di pasta, food e lifestyle. È fondatrice e responsabile di Puglia Mon Amour, un’avventura che vive con gli occhi curiosi di turista e l’entusiasmo di un’innamorata per una terra che regala ogni giorno emozioni, genuinità e solarità. Ha la pizza napoletana nel cuore e tutto quello che rende felice il suo palato. E vive con una certezza: la pizza non le spezzerà mai il cuore.

Like us on Facebook
on Facebook

Follow me on Twitter
Follow @simonagiacobbi on Twitter
Add me on Google+
on Google+